გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,
გვარი, პირადი ნომერი: მაკა მეტრეველი,
43001003244
საგანი: ინფორმაციული
და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
სწავლების საფეხური
/ კლასი: დაწყებითი
/ VI კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 13 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: მოძიებული ინფორმაციის
საფუძველზე Woord-ის
დოკუმენტში დიაგრამის აგება
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს
ვიზუალურ მასალას შორის განსხვავების გააზრება, ისტ-ის გამოყენება ინფორმაციის მოძიების
პროცესში გავრცელებული საძიები სისტემის გამოყენებით. ტექსტური და
გრაფიკული მასალის კომბინირება;
ის.ტექნ.დაწყ.3. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალების შერჩევა და
გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას
და კვლევის პროცესში
Ø იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის
ორგანიზებისას;
Ø ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ
საძიებო სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი კომბინაციების ადეკვატურად
შერჩევა და გამოყენება;
მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისათვის იყენებს რამდენიმე
წყაროს, მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
ის.ტექნ.დაწყ.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალების შერჩევა და
გამოყენება ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
Ø ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიან
კომბინირებას;
Ø ციფრული ნამუშევრის/პროდუქტის შექმნისას კომბინირებულად
იყენებს ტექსტურ, გრაფიკულ და აუდიო მასალას.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი
/მეთოდები
|
კლასის
ორგანი
ზების
ფორმა
/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
(წთ)
|
1.
|
საორგანიზაციო
საკითხები:
მასწავლებელი
ესალმება მოსწავლეებს, აგვარებს საორგანიზაციო საკითხებს. მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის
თემას, მიზანს, შეფასების კრიტერიუმებს და
ახსენებს კლასში ქცევის წესებს.
კითხვა-პასუხი
v აქტივობის მიზანი: არსებული
ცოდნის გააქტიურება
v აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი
სვამს კითხვებს, ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიების, მისი ორგანიზებისა და სანდოობის
დადგენის შესახებ:
1.
რა არის საძიებო სისტემა?
2.
შეგიძლიათ დაასახელოთ რამოდენიმე მათგანი?
3.
როგორ მოვძებნოთ ინფორმაცია ინტერნეტში (სურათი, ტექსტი)?
4.
როგორ გადმოვწეროდ ინტერნეტიდან სურთი/ტექსტი?
5.
როგორ უნდა დავადგინოთ სანდო არის თუ არა ჩვენს მიერ
მოპოვებული ინფორმაცია?
v მასწავლებელი
სთხოვს მოსწავლეებს პასუხი დააფიქსირონ ხელის აწევით.
v აქტივობის
დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
|
გონებრივი იერიში
|
საერთო საკლასო
|
სადემონსრაციოდ მომზადებული საპრეზენ
ტაციო ფაილი, პერსონალური კომპიუტერი, პროექტორი
|
10 წთ.
|
2.
|
დიაგრამის ჩასმა word-ის დოკემნტში
v აქტივობის მიზანი: მოსწავლემ
შეძლოს ვიზუალურ მასალას შორის განსხვავების გააზრება.
v აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს სლაიდზე აჩვენებს ცხრილსა და დიაგრამას ერთი
და იგივე რიცხითი მონაცემებით და უსვავს კითხვას:
v გთხოვთ გაიაზროთ, რითია განსხვავებული ერთმანეთისგან ცხრილი და დიაგრამა?
v რაში დაგეხმარებათ დიაგრამა?
v მასწავლებელი პაუზებით ახდენს „word”-ში დიაგრამის ჩასმის ინსტრუქციის
ჩვენებას. ყოველი პაუზის შემდეგ სთხოვს გაიმეორონ
მოსწავლეებმა იგივე მოქმედებები.
v მასწავლებელი დთითოეული მოსწავლის ეკრანზე აკვირდება რამდენად სწორად
აკეთებენ მოსწავლეები ინსტრუქციებს. საჭიროების შემთხვევაში უწევს დახმარებას.
|
ვიზუალიზაციის მეთოდი
|
საერთო საკლასო
|
საპრეზენ
ტაციო ფაილი, კომპიუტერი, პროექტორი
|
10 წთ.
|
3.
|
ინფორმაციის
მოძიება და მასალის კომბინირება
v აქტივობის მიზანი: ისტ-ის
გამოყენება ინფორმაციის მოძიების პროცესში გავრცელებული საძიები სისტემის გამოყენებით.
ტექსტური და გრაფიკული მასალის კომბინირება
v აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი
უგზავნის მოსწავლეებს დავალებას Word-ის
ფაილით, სადაც გრაფიკაში ჩაწერილია მხოლოდ საქართველოს უდიდესი მწვერვალების სახელწოდებები.
დავალების შესასრულებლად მოსწავლეებს მოუწევთ,
ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტში. მასწავლებელი უგზავნის ლინკს: „საქართველოს
უდიდესი მწვერვალები“-ს შესახებ და სთხოვს ამ ინფორმაციის დახარისხება სხვადასხვა ფორმატში
(ტექსტები, სურათები, რიცხვითი მონაცემები) და მათ კომბინირებას word-ის ფაილში. მოსწავლეებმა
უნდა ჩასვან თითოეული მწვერვალის სურათი და შესაბამისი ტექსტი SmartArt-ში, ხოლო რიცხვითი
მონაცემები გამოიყენონ დიაგრამის ასაგებად.
v მასწავლებელი
აკვირდება მოსწავლეების მუშაობას, საჭიროების
შემთხვევაში სწორ მიმართულებას აძლევს მათ.
v მასწავლებელს
პროექტორით გამოაქვს სწორი ვერსია და სთხოვს შეადარონ მათ მიერ შექმნილი ნამუშევარი.
v აქტივობის
დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
|
პრაქტიკული სწავლების მეთოდი
|
ინდივიდუალური
|
წინასწარ მომზადებული რესურსიWord-ის ფაილი, პერსონალური
კომპიუტერები, ლინკი: https://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%9B%E1%83%AC%E1%83%95%E1%83%94%E1%83%A0%E1%83%95%E1%83%90%E1%83%9A%E1%83%98
|
20 წთ.
|
4.
|
კითხვა-პასუხი
v აქტივობის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს შეაფასოს ციფრული
საშუალებების შესაძლებლობები
v აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს უპასუხონ კითხვებს:
·
რატომ არის
დიაგრამის ჩასმა საჭირო დოკუმენტში?
·
როგორ გამოიყენებთ
მომავალში ამ ცოდნას?
v მასწავლებელი აწვდის უკუკავშირს.
|
ანალიზური მეთოდი
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო
|
5 წთ.
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
ის.ტექნ.დაწყ.3. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალების შერჩევა და
გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას
და კვლევის პროცესში
Ø იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის
ორგანიზებისას;
Ø ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ
საძიებო სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი კომბინაციების ადეკვატურად
შერჩევა და გამოყენება;
მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისათვის იყენებს რამდენიმე
წყაროს, მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
ის.ტექნ.დაწყ.4. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალების შერჩევა და
გამოყენება ციფრული პროდუქტის
შექმნისას
Ø ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიან
კომბინირებას;
Ø ციფრული ნამუშევრის/პროდუქტის შექმნისას კომბინირებულად
იყენებს ტექსტურ, გრაფიკულ და აუდიო მასალას.
ხელმოწერა:
თარიღი:
Комментариев нет:
Отправить комментарий