გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:   მაკა მეტრეველი, 43001003244
საგანი:   ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
სწავლების საფეხური / კლასი:   დაწყებითი / VI კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  13 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა:  მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე Woord-ის დოკუმენტში დიაგრამის აგება
გაკვეთილის მიზანი:  მოსწავლემ შეძლოს ვიზუალურ მასალას შორის განსხვავების გააზრება, ისტ-ის გამოყენება ინფორმაციის მოძიების პროცესში გავრცელებული საძიები სისტემის გამოყენებით.  ტექსტური და გრაფიკული მასალის  კომბინირება;
ის.ტექნ.დაწყ.3.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში
Ø  იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
Ø  ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ საძიებო სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება;
მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისათვის იყენებს რამდენიმე წყაროს, მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
ის.ტექნ.დაწყ.4.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას
Ø  ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიან კომბინირებას;
Ø  ციფრული ნამუშევრის/პროდუქტის შექმნისას კომბინირებულად იყენებს ტექსტურ, გრაფიკულ და აუდიო მასალას.


N

აქტივობის აღწერა

გამოყენებული
 მეთოდი
/მეთოდები
კლასის ორგანი
ზების ფორმა
/ფორმები

სასწავლო რესურსები

დრო (წთ)
1.
საორგანიზაციო საკითხები:
      მასწავლებელი ესალმება მოსწავლეებს, აგვარებს საორგანიზაციო საკითხებს. მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანს, შეფასების კრიტერიუმებს და  ახსენებს კლასში ქცევის წესებს. 
კითხვა-პასუხი
v  აქტივობის მიზანი: არსებული ცოდნის გააქტიურება
v  აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი სვამს კითხვებს, ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიების, მისი ორგანიზებისა და სანდოობის დადგენის შესახებ:
1.       რა არის საძიებო სისტემა?
2.       შეგიძლიათ დაასახელოთ რამოდენიმე მათგანი?
3.       როგორ მოვძებნოთ ინფორმაცია ინტერნეტში (სურათი,  ტექსტი)?
4.       როგორ გადმოვწეროდ ინტერნეტიდან სურთი/ტექსტი?
5.       როგორ უნდა დავადგინოთ სანდო არის თუ არა ჩვენს მიერ მოპოვებული ინფორმაცია?
v  მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს პასუხი დააფიქსირონ ხელის აწევით.
v  აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
გონებრივი იერიში
საერთო საკლასო
სადემონსრაციოდ მომზადებული საპრეზენ
ტაციო ფაილი, პერსონალური კომპიუტერი, პროექტორი
 10 წთ.
2.
დიაგრამის ჩასმა word-ის დოკემნტში
v  აქტივობის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს ვიზუალურ მასალას შორის განსხვავების გააზრება.  
v  აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს სლაიდზე აჩვენებს ცხრილსა და დიაგრამას ერთი და იგივე რიცხითი მონაცემებით და უსვავს კითხვას:
v  გთხოვთ გაიაზროთ, რითია განსხვავებული ერთმანეთისგან ცხრილი და დიაგრამა?
v  რაში დაგეხმარებათ დიაგრამა?
v  მასწავლებელი პაუზებით ახდენს „word”-ში დიაგრამის ჩასმის ინსტრუქციის  ჩვენებას. ყოველი პაუზის შემდეგ სთხოვს გაიმეორონ მოსწავლეებმა იგივე მოქმედებები.
v  მასწავლებელი დთითოეული მოსწავლის ეკრანზე აკვირდება რამდენად სწორად აკეთებენ მოსწავლეები ინსტრუქციებს. საჭიროების შემთხვევაში უწევს დახმარებას.
ვიზუალიზაციის მეთოდი



საერთო საკლასო
საპრეზენ
ტაციო ფაილი, კომპიუტერი, პროექტორი
10 წთ.
3.
ინფორმაციის მოძიება და მასალის კომბინირება
v  აქტივობის მიზანი: ისტ-ის გამოყენება ინფორმაციის მოძიების პროცესში გავრცელებული საძიები სისტემის გამოყენებით.  ტექსტური და გრაფიკული მასალის  კომბინირება
v  აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი უგზავნის მოსწავლეებს დავალებას Word-ის ფაილით, სადაც გრაფიკაში ჩაწერილია მხოლოდ საქართველოს უდიდესი მწვერვალების სახელწოდებები. დავალების შესასრულებლად მოსწავლეებს მოუწევთ,  ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტში. მასწავლებელი უგზავნის ლინკს: „საქართველოს უდიდესი მწვერვალები“-ს შესახებ და სთხოვს  ამ ინფორმაციის დახარისხება სხვადასხვა ფორმატში (ტექსტები, სურათები, რიცხვითი მონაცემები) და მათ კომბინირებას word-ის ფაილში. მოსწავლეებმა უნდა ჩასვან თითოეული მწვერვალის სურათი და შესაბამისი ტექსტი SmartArt-ში, ხოლო რიცხვითი მონაცემები გამოიყენონ დიაგრამის ასაგებად.
v  მასწავლებელი აკვირდება მოსწავლეების მუშაობას,   საჭიროების შემთხვევაში სწორ მიმართულებას აძლევს მათ.
v  მასწავლებელს პროექტორით გამოაქვს სწორი ვერსია და სთხოვს შეადარონ მათ მიერ შექმნილი ნამუშევარი.
v  აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.

პრაქტიკული სწავლების მეთოდი
ინდივიდუალური
წინასწარ მომზადებული რესურსიWord-ის ფაილი, პერსონალური კომპიუტერები, ლინკი: https://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%9B%E1%83%AC%E1%83%95%E1%83%94%E1%83%A0%E1%83%95%E1%83%90%E1%83%9A%E1%83%98
20 წთ.
4.
კითხვა-პასუხი
v  აქტივობის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს შეაფასოს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობები
v  აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს უპასუხონ კითხვებს:
·         რატომ არის დიაგრამის ჩასმა საჭირო დოკუმენტში?
·         როგორ გამოიყენებთ მომავალში ამ ცოდნას?
v  მასწავლებელი აწვდის უკუკავშირს.

ანალიზური მეთოდი
საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო
5 წთ.

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ის.ტექნ.დაწყ.3.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში
Ø  იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
Ø  ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ საძიებო სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება;
მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისათვის იყენებს რამდენიმე წყაროს, მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
ის.ტექნ.დაწყ.4.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას
Ø  ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიან კომბინირებას;
Ø  ციფრული ნამუშევრის/პროდუქტის შექმნისას კომბინირებულად იყენებს ტექსტურ, გრაფიკულ და აუდიო მასალას.

ხელმოწერა:



თარიღი:

Комментариев нет:

Отправить комментарий